MODIFICARI STATUT C.C.I.A
Capitolul I
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art 1. Camera de Comert, Industrie si Agricultura Galati, denumita in continuare Camera, are obligatia ca in temeiul dispozitiilor art. 16(5) din Legea nr. 335/2007 privind Camerele de Comert din Romania, publicata in Monitorul Oficial Partea I, nr. 836/06. 12.2007, sa se organizeze si sa functioneze conform statutului propriu elaborat in baza legii si a dispozitiilor Statutului-Cadru al Camerelor de Comert Judetene. |
– |
– |
Art. 2 Camera este organizatie autonoma, neguvernamentala, de utilitate publica, apolitica, fara Scop patrimonial, non profit, cu personalitate juridica, creata pentru a reprezenta, apara si sustine interesele membrilor sai gi ale comunitatii de afaceri in raport cu autoritatile publice si cu organismele din tara gi din strainatate. |
– |
– |
Art.3 Camera infiintata din initiativa comerciantilor a dobandit personalitate juridica la data intrarii in vigoare a Hotararii de Guvern prin care a fost recunoscuta si este continuatoarea de drept a Camerei de Comert si Industrie desfiintate prin Decretul nr. 74 din 1949, publicat in Monitorul Oficial nr. 47 al R.P.R. din 25 februarie 1949. |
– |
– |
Art.4. Camera are sediul in municipiul Galati – 800208, str. Mihai Bravu nr. 46, judetul Galati, Cod de identificare fiscala: RO1651724. | Art. 4. Camera are sediul in municipiul Galati Strada Cetăţuiei nr.1, cod 800226 Galati, Cod de identificare fiscala: RO1651724. – | – |
Art.5. Elementele de identitate vizuala a Camerei sunt prezentate in Anexa 1 a prezentului Statut. | – | – |
CAPITOLUL II
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art. 6 Camera poate indeplini, in afara atributiilor principale obligatorii prevazute in art. 4 din Legea Camerelor de comert din Romania, si urmatoarele atributii: 1. Reprezinta si apara interesele comunitatii de afaceri in raport cu atoritatilor romane si cu organizatii similare din strainatate. 2. Incheie protocoale cu autoritatile administratiei publice, judetene si locale, precum gi cu structurile regionale, ce sunt obligate sa-i acorde sprijin conform legii, in vederea realizarii scopului pentru care a fost infiintata si a realizarii actiunilor pe care le initiaza, in folosul dezvoltarii economice in teritoriu; 3. Sprijina autoritatile administratiei publice, judetene si locale, precum si structurile regionale, in scopul dezvoltarii economico – sociale a zonei, inclusiv prin parteneriat public – privat; 4. Sprijina membrii sai in relatia economica cu reprezentantele oficiale ale altor state, consulatele si organismele din strainatate, similare Camerei ; 5. Prezinta institutiilor abilitate, la cerere sau din proprie initiativa, prin consultarea membrilor, propuneri privind promovarea de proiecte de acte normative de interes; 6. Participa la sedintele comisiilor, Consiliilor si comitetelor de lucru sau de specialitate infiintate pe langa autoritatile / organismele publice, judetene si locale, precum si pe langa structurile regionale si informeaza membrii; 7. Colaboreaza cu institutiile statului, cu parteneri din domeniul public si/sau privat din tara si strainatate in vederea indeplinirii atributiilor sale; 8. Elaboreaza studii privind evolutia economica a regiunii / judetului, prin mijloace proprii, in colaborare, dupa caz, cu alti parteneri din domeniul public si/sau privat; 9. Pune la dispozitia Guvernului si autoritatilor publice, din initiativa proprie sau la cererea acestora, informatii si opinii motivate asupra aspectelor ce privesc interesele generale ale economiei; 10. Elaboreaza anual un raport privind starea economiei judetene; 11. Elaboreaza procedurile de lucru privind activitatea proprie; 12. Realizeaza si administreaza infrastructura de afaceri de interes judetean: parcuri industriale stiintifice si tehnologice, incubatoare de afaceri si tehnologice, centre de transfer si informare tehnologicd, centre de afaceri, centre comerciale, complexe expozitionale, piete virtuale, burse de marfuri gi valori, case de licitatii; 13. Sprijina si desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare, in interesul comunitatii de afaceri; 14. Organizeaza targuri, expozitii, saloane, forumuri de afaceri, actiuni de parteneriat economic in tara si in strainatate si sprijina participarea comerciantilor la targuri si expoziti in strainatate; 15. Desfasoara activitati de informare si documentare in interesul membrilor sai si al economiei judetene; 16. Organizeaza, singure sau in colaborare cu alte institutii, in conditiile legii, institutii de invatamant preuniversitar, ca: scoli comerciale, scoli industriale si de meserii; 17. Organizeaza cursuri de formare profesional (initiere, calificare, specializare, perfectionare); 18. Desfasoara activitati de asistenta si consultanta pentru comercianti dupa cum urmeaza: · indrumarea prealabila privind formalitatile legale pentru constituirea si modificareaactelor constitutive ale firmelor; · obtinerea rezervarii denumirii firmei; · pregatirea documentatiei in vederea inregistrarii in registrul comertului; · tehnoredactarea contractului doveditor al sediutui social; · proiectarea si executia siglei si a emblemei pentru firme; · redactarea declaratiei pe propria raspundere a fondatorilor, administratorilor, imputernicitilor sucursalelor si a cenzorilor ca indeplinesc conditiile prevazute de lege; · redactarea actului constitutiv si al actului aditional al persoanelor juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului; · obtinerea datei certe pentru documentatia supusa inregistrarii; · prestarea de servicii de consultanta in vederea obtinerii avizelor / autorizatiilor de functionare, · obtinerea avizelor / autorizatiilor de functionare; · depunerea bilantului contabil al comerciantilor la registrul comertului; · depunerea cererii de inregistrare si a documentelor insotitoare la registru comertului. 19. Organizeaza activitatea de mediere si de solutionare prin arbitraj a litigiilor comerciale si civile interne si internationale, in conditiile prevazute de Codul de procedura civila, de legile speciale in domeniu gi de conventiile internationale la care Romania este parte; 20. Tine si valorifica, in interesul imbunatatirii climatului de afaceri, date privind incidentele comerciale; 21. Tine evidenta proprie a situatiei firmelor comerciale si a emblemelor comerciale la nivel judetean; 22. Tine registrul judetean al administratorilor comerciantilor; 23. Realizeaza baze de date cuprinzand toate informatiile utile comerciantilor in exercitarea activitatii lor, desfasoara activitati de informare, documentare si consultanta in afaceri; 24. Participa cu informatiile proprii ta formarea si actualizarea sistemului national de informatii de afaceri; 25. Elibereaza certificate de origine pentru marfurile romanesti, certificate preferentiale vamale si carnete pentru admitere temporara a marfurilor scutite de taxe vamale certificate privind uzantele comerciale, firmete inscrise, adnotarile si modificarile in situatia juridica firmelor, precum si certificate ce atesta existenta unor incidente comerciale; 26. sprijina comerciantii in vederea implementarii sistemelor de management si a altor reglementari privind buna functionare a activitatii acestora; 27. promoveaza, in comunitatea de afaceri, standardele comerciale si industriale ale Uniunii Europene; 28. avizeaza modelele de formulare de facturi, procurile si alte documente pentru comertul international; 29. avizeaza existenta cazurilor de forta majora si influenta acestora asupra executarii obligatiilor comerciantilor si elibereaza documente in acest sens; 30. organizeaza Topul Judetean al firmelor si alte evenimente promotionale de anvergura judeteana si regionala; 31. publica Buletinul Oficial al Camerei si alte publicatii de informare gi reclama comerciaia; 32. dezvolta cu parteneri din domeniul public si/sau Privat servicii in interesul membrilor; 33. infiinteaza singura sau cu parteneri din domeniul public si/sau privat entitati cu sau fara personalitate juridica, in vederea realizarii atributiilor sale: 34. indeplineste si alte atributii conferite de legislatia in vigoare si/sau reglementari speciale; 35. orice actiuni ce trebuie intreprinse in interesul Camerei si nu sunt reglementate de lege sau statut, vor fi puse in aplicare cu aprobarea Colegiului de Conducere si vor fi validate in prima Adunare Generala; 36. orice modificari in actele normative care privesc activitatea Camerei, vor fi puse in aplicare cu aprobarea Colegiului de Conducere si vor fi validate in prima Adunare Generala. | La articolul 17 se introduc urmatoarele alineate : a) instruirea și formarea profesională, în condiții moderne și de înaltă competență, la nivelul standardelor internaționale, a persoanelor interesate în practicarea unor meserii și specializări necesare în variate domenii și ramuri de activitate (industrie, agricultură, comerț, servicii, etc); b) actualizarea cunoștințelor pentru diferite profesii și specializări dobândite în procese de formare și specializare anterioară; c) inițierea în afaceri a persoanelor de diferite calificări, interesate în dobândirea statutului de mic întreprinzător; d) specializarea în domeniul afacerilor a persoanelor interesate, cu pregătire corespunzătoare, în scopul obținerii de cunoștințe de înalt nivel, pe plan teoretic, metodologic și practic experimental; e) inițierea și efectuarea de cercetări științifice – în nume propriu, în colaborare, sau pe bază de contract cu unități specializate în domeniul teoriei și practicării în afaceri, ce se află în strânsă relație cu procesul de formare și specializare profesională; f ) organizarea de colocvii, dezbateri, mese rotunde, simpozioane, seminarii și altele, pe teme diverse, vizând schimbul de informații, idei și opinii în domeniul afacerilor; g) elaborarea și editarea de lucrări specifice procesului de formare și specializare profesională, pentru cursanți, în genere, pentru agenții economici interesați; h) prestarea – din proprie inițiativă/la cerere – de servicii de informare și documentare de specialitate; i) acordarea de sprijin tuturor celor interesați în domeniul afacerilor, cu atragerea unor specialiști de înaltă calificare; j) organizarea și desfășurarea unor activități de atestare profesională în domeniul afacerilor, pe baza reglementărilor în vigoare, în colaborare cu ministerele și instituțiile centrale de resort.
181 Organizarea și furnizarea serviciilor sociale (1) În vederea îndeplinirii obiectivelor prevăzute la Capitolul II – Scop, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Galați poate organiza și furniza servicii sociale de interes general, structurate în funcție de specificul activităților derulate și de nevoile identificate la nivel individual, de grup sau comunitar. (2) Serviciile sociale organizate de Cameră vor avea un caracter proactiv, cu o abordare integrată și personalizată, ținând cont de situația socio-economică, starea de sănătate, nivelul de educație și mediul de viață al beneficiarilor. (3) Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Galați in vederea indeplinirii prezentului obiectiv, va colabora cu instituții publice, organizații non-guvernamentale, parteneri economici și alți furnizori de servicii în vederea asigurării unei rețele eficiente și coerente de intervenție socială. (4) Aceste servicii pot include, dar nu se limitează la:
(5) În funcție de categoriile de beneficiari, serviciile pot fi adresate:
(6) Serviciile sociale pot fi acordate:
(7) Locurile de desfășurare ale serviciilor pot fi:
(8) Furnizarea serviciilor sociale poate fi realizată de structuri publice sau private, iar regimul de acordare poate fi:
(9) În cadrul serviciilor de îngrijire personală pentru persoane dependente, Camera va putea organiza și furniza, integrat:
| 1. Alinierea la misiunea Camerei Camera de Comerț are ca scop sprijinirea dezvoltării mediului economic. Activitățile de formare profesională, specializare, informare și sprijin în afaceri sunt instrumente esențiale prin care își îndeplinește acest rol. Introducerea acestor alineate clarifică și extinde misiunea educațională și de susținere a antreprenoriatului. 2. Îndeplinirea obiectivelor prevăzute de lege Conform Legii Camerelor de Comerț din România și a altor reglementări (de ex. Legea educației, Legea formării profesionale), camerele pot furniza servicii de formare, informare și consultanță pentru agenții economici. Aceste alineate formalizează acest cadru în statutul propriu. 3. Răspuns la nevoile pieței muncii și economiei locale Regiunea Galați are nevoi specifice în industrie, agricultură, servicii și comerț. Introducerea acestor prevederi permite Camerei să dezvolte programe adaptate cerințelor actuale ale pieței forței de muncă, contribuind la combaterea șomajului, creșterea competitivității și inserția profesională. 4. Susținerea antreprenoriatului și inovării Prin inițierea în afaceri, sprijinirea micilor întreprinzători, organizarea de cercetări, ateliere și simpozioane, Camera devine un hub pentru antreprenoriat, inovare și transfer de cunoștințe, ceea ce este esențial într-un context economic competitiv. 5. Acces la finanțări și parteneriate Statutul poate fi folosit ca document de referință în aplicarea la fonduri europene, parteneriate internaționale și colaborări cu instituții publice și private. Includerea explicită a acestor activități crește credibilitatea și eligibilitatea instituției în astfel de demersuri. 6. Crearea unui cadru organizatoric clar Prin formularea expresă a acestor atribuții:
7. Asigurarea sustenabilității financiare Multe dintre activitățile menționate (formare, consultanță, cercetare, atestare profesională) pot genera venituri proprii. Introducerea lor în statut oferă cadrul legal pentru diversificarea surselor de finanțare.
Introducerea articolului 18 are ca scop fundamentarea legală și operațională a implicării Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Galați în domeniul serviciilor sociale, ca parte integrantă a realizării obiectivelor prevăzute in statut . Această prevedere răspunde necesității de a extinde rolul Camerei dincolo de activitățile economice tradiționale, către un angajament activ în sprijinul coeziunii sociale și al dezvoltării comunitare durabile. Articolul este motivat de:
– |
Art. 7 Atributiile Camerei pot fi realizate direct sau prin entitatile cu sau fara personalitate juridica create in acest sens. | – | – |
Capitolull III | ||
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art. 8 Membrii camerei pot fi : membri individuali; membri colectivi; membri onorifici;
| – | – |
Art. 9 1. Fiecare membru individual sau colectiv are dreptul la un vot deliberativ. 2. Membrii onorifici au drept de vot consultativ. 3. Dreptul de reprezentare ca membru in organele de conducere ale Camerei din partea unei persoane juridice se exercita de catre administratori, administratori — delegati, directorii societatii, procuratorii cu semnatura avand dreptul de a angaja societatea, organizatia sau asociatia, sau orice membru desemnat de Adunarea Generala a Asociatilor sau de catre Consiliul de Administratie, cu procura speciala, si se pierde odata cu incetarea situatiei pe care persoanele o au in entitatile juridice respective. |
– |
– |
Art. 10 Membrii Camerei pot avea, in afara drepturilor prevazute in art. 9 din Legea Camerelor de Comert din Romania, si urmatoarele drepturi: sa participe la alegeri in sectiunile existente pentru a fi desemnati ca membri ai Adunarii Generale a Reprezentantilor; sa aleaga si sa fie alesi in organele de conducere ale Camerei; sa beneficieze, in conditiile legii si ale Statutului, de toate serviciile oferite de Camera; sa participe, prin asociere sau subscriptie, la societatile infiintate de Camera, avand ca scop prestarea de servicii fn interesul membrilor sai; sa sesizeze Camera despre problemele care privesc interesele generale ale comerciantilor, in vederea promovarii acestora in fata autoritatilor si a forurilor competente: sa sesizeze Adunarea Generala / Adunarea Generala a Reprezentantilor sau Colegiul de Conducere cu privire la eventualele nereguli in functionarea Camerei: sa faca propuneri organelor de conducere in ceea ce priveste imbunatatirea activitatii. | – | – |
Art. 11 Obligatiile membrilor: a) sa respecte prevederile Legii Camerelor de Comert din Romania nr. 335/2007, ale Statutului Camerei, precum si hotararile organelor colective de conducere ale Camerei ; b) sa contribuie la indeplinirea obiectivelor Camerei; c) sa achite cotizatia, conform prevederilor statutare; d) sa-si desfasoare activitatea cu respectarea prevederilor legii, a uzantelor; e) sa furnizeze informatiile si documentele stabilite prin lege sau solicitate de Camera, pentru indeplinirea atributiilor acesteia; f) sa evite orice acte de concurenta neloiala.
|
– |
– |
Art. 12 1. Calitatea de membru al Camerei se obtine prin cererea de aderare, conform prevederilor prezentului Statut 2. Calitatea de membru al Camerei galatene de la sediul principal al persoanei juridice sau de la domiciliul persoanei fizice, dupa caz, nu este incompatibila cu calitatea de membru al oricarei alte Camere judetene, dar este o conditie necesara.
|
– |
– |
Art.13. Nu pot fi membri ai Camerei: minorii, interzisii, cei pusi sub control judiciar si cei care au suferit o condamnare definitiva pentru fapte cu caracter comercial.
|
– |
– |
Art.14. 1 Membrii Camerei pierd aceasta calitate prin: a. neplata cotizatiei anuale conform Statutului; b. renuntarea la calitatea de membru:; c. dizolvarea in conditiile legii a persoanei juridice; d. nerespectarea prevederilor statutare; e. decesul persoanei fizice.
2. Pierderea calitatii de membru se decide / se constata de catre Colegiul de Conducere al Camerei. Decizia poate fi contestata la Adunarea Generala a Membrilor / Adunarea Generala a Reprezentantilor, a carei hotarare este definitiva. |
– |
– |
Art.15. 1 Organele de conducere ale Camerei sunt cele prevazute in art. 15 it. a) si b) din Legea Camerelor de Comert din Romania, respectiv: a. Adunarea Generala (sau Adunarea Generala a Reprezentantilor Sectiunilor, dupa caz), care se intruneste in sedinte si adopta hotarari: b. Colegiul de Conducere, care se intruneste in sesiuni si adopta decizii: c. Presedintele, care emite dispozitii. 2. Organul de conducere executiv al Camerei este Consiliul Director, condus de Directorul General. 3. Camera este organizata si functioneaza pe baza organigramei proprii, conform unor repere unitare specifice Sistemului Cameral din Romania.
|
– |
– |
Art.16. Competentele, atributiile si raspunderile organelor de conducere ale Camerei se stabilesc pe baza statutului propriu in conformitate cu prevederile Statutului-Cadru al Camerelor de Comert Judetene gi in limitele prevazute de Legea Camerelor de Comert din Romania.
Art.17 Camera se poate organiza pe sectiuni |
– |
– |
Capitolul IV
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art . 18 Adunarea Generala / Adunarea Generala a Reprezentantilor este organul suprem de conducere al Camerei si se compune din totalitatea membrilor prevazuti la Art. 8 din prezentul statut sau din totalitatea reprezentantilor sectiunilor. | – |
– |
Art. 19 (1) Convocarea Adunarii Generale / Adunarii Generale a Reprezentantilor, ordinara, se face cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data fixata pentru sedinta respectiva. (2) Convocarea Adunarii Generale / Adunarii Generale a Reprezentantilor, extraordinara, Se face cu cel putin 5 zile calendaristice inainte de data fixata pentru sedinta respectiva. (3) Convocarea se va face prin scrisoare, fax si/sau e-mail si va cuprinde locul, data, ora si ordinea de zi. Convocarea se va face de catre presedinte sau de catre 2/3 din numarul membrilor Colegiului de Conducere. (4) Daca in Adunarea Generala se va discuta aprobarea sau modificarea statutului, proiectul de statut, respectiv modificarile propuse, se vor afiga pe pagina web a Camerei. | ||
Art. 20 (1) Adunarea Generala / Adunarea Generala a Reprezentantilor este statutar constituita, la prima convocare, daca sunt prezenti cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor si este condusa de Presedintele Camerei sau de un membru al Colegiului de Conducere desemnat de acesta. (2) Termenul reconvocarii este de cel putin 7 zile pentru Adunarea Generala ordinara si de cel putin 3 zile pentru Adunarea generala extraordinara si se folosesc mijloacele prevazute la art. 19 (3). Adunarea Generala este statutar constituita, in acest caz, cu oricare numar de membri prezenti. | ||
Art. 21 Procedura de vot in Adunarea Generala a Camerei urmeaza sa respecte conditia votului majoritar al membrilor sau reprezentantilor prezenti, cu vot secret cand se refera la alegerea de persoane si cu vot deschis in celelalte cazuri. In caz de egalitate de voturi prevaleaza votul Presedintelui Camerei | ||
Art. 22 Atributiile Adunarii Generale / Adunarii Generale a Reprezentantilor: 1) Dezbate probleme de interes general si actual privind evolutia comertului, industriei, agriculturii si serviciilor, promovarea econiomiei de piata, incurajarea liberei initiative si adopta hotarari care reflecta pozitia membrilor camerei in problemele dezbatute si care cuprind concluziile si propunerile de masuri corespunzatoare; 2) Stabileste obiectivele generale ale activitatii de viitor a Camerei: 3) Aproba Statutul si modificarile acestuia; 4) Dezbate si aproba raportul de activitate al Colegiului de Conducere, raportul de verificare al Comisiei de Cenzori, privind activitatea desfagurata intre sesiunile Adunarii Generale / Adunarii Generale a Reprezentantilor si descarcarea de gestiune; 5) Aproba bugetul de venituri si cheltuieli si bilantul Camerei; 6) Alege si revoca, prin vot secret, membrii Colegiului de Conducere, Presedintele si Comisia de Cenzori: 7) Dispune dizolvarea Colegiului de Conducere in urmatoarele cazuri: a, cand se descompleteaza la mai putin de jumatate plus unu din numarul membrilor alesi; b. pentru gestiune frauduloasa, care se va constata pe baza unui raport intocmit de Comisia de Cenzori sau in urma rezultatului definitiv al unei actiuni de control al organelor autorizate legal. In caz de dizolvare a Colegiului de Conducere, Adunarea Generala / Adunarea Generala a Reprezentantilor va constitui un Colegiu Interimar alcatuit din 7 membri, aleși dintre membri ai Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților și un președinte interimar ales dintre membrii Colegiului de Conducere interimar. Prin însăși hotărârea de dizolvare, Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților va stabili drepturile și obligațiile Colegiului de Conducere interimar și ale Președintelui interimar. Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților va alege Colegiul de Conducere și Președintele în termen de două luni. In situația dizolvării pentru gestiune frauduloasă Comisia de Cenzori va stabili și cuantumul daunelor și persoanele de la care se recuperează. 8) Presedintele este ales dintre membrii Colegiului de Conducere. 9) Organizează în condițiile legii secțiunile Camerei, înainte de alegeri; 10) Delegarea de competență Colegiului de Conducere al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Galați, pentru aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Camerei și validarea acestuia în prima Adunare Generală a Membrilor; 11) Stabilește nivelul indemnizației Președintelui, Vicepreședinților și membrilor Colegiului de Conducere pentru participarea la activitatea Colegiului de Conducere. Stabilește indemnizația membrilor Comisiei de Cenzori; 12) Delegarea de competență Colegiului de Conducere al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Galați pentru stabilirea nivelului cotizațiilor, a criteriilor de stabilire a acestora și a modului de urmărire a încasărilor și validarea acestora în prima Adunare Generală a Membrilor; 13) Deliberează și hotărăște în privința oricăror alte probleme care intră în competența sa. | ||
Art.23. Dispozițiile prezentului statut referitoare la convocarea și desfășurarea Adunării Generale se aplică în mod corespunzător și Adunării Generale a Reprezentanților pe secțiuni. | ||
Art.24. Colegiul de Conducere exercită, în perioada dintre sesiunile Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților, conducerea generală a Camerei și hotărăște în toate problemele ce intră în competența sa, în baza Statutului sau a hotărârii Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților. | ||
Art.25. Structura Colegiului de Conducere: 1 Colegiul de Conducere se compune dintr-un număr impar de persoane, respectiv maxim 21 și minim 7. 2. Colegiul de Conducere este ales, prin vot secret, de Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților pe o durată de 4 (patru) ani. Mandatul membrilor Colegiului de Conducere se poate reînnoi. 3. Președintele Camerei este membru de drept, pentru încă un mandat, în Colegiul ce va fi ales după încetarea mandatului de Președinte.
Membrii de drept sunt:
4 Președintele Curții de Arbitraj din cadrul Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Galați. 5 Principalele structuri la care Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Galați este asociat: SC. CCI Veritas SRL, Fundația Școala Română de Afaceri a Camerelor de Comerț și Industrie-Filiala Galați și Fundația pentru Promovarea întreprinderilor Private Mici și Mijlocii Galați. 6 Oficiul Registrului Comerțului din Galați. 7 Membrii Colegiului de Conducere nu pot fi salariați ai Camerei. Ei pot primi indemnizație de participare la activitatea Colegiului de Conducere, stabilită prin hotărâre a Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților
Art.26. Convocarea Colegiului de Conducere: 1. Colegiul de Conducere se întrunește în sesiune ordinară de regulă trimestrial, sau in sesiune extraordinară, ori de câte ori este nevoie, conform statutului propriu. 2. Colegiul de Conducere este statutar constituit dacă sunt prezenți, direct sau prin mandatar cu împuternicire de reprezentare, cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor. 3. Deciziile Colegiului de Conducere se adoptă cu o majoritate de cel puțin jumătate plus unul din totalul membrilor prezenți sau reprezentați. în caz de egalitate de voturi prevalează votul Președintelui. | ||
Art.27, Colegiul de Conducere are următoarele atribuții: 1. Asigură conducerea Camerei, între sesiunile Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților și aduce la îndeplinire hotărârile acestora. 2. Alege, prin vot secret, dintre membrii săi 1- 4 Vicepreședinți. Vicepreședinții sunt aleși pentru o durată de 4 (patru) ani, în concordanță cu mandatul Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților, Colegiului de Conducere și al Președintelui. 3 Propune membrii Comisiei de Cenzori. 4 Decide constituirea Adunării Generale a Reprezentanților. 5 Aprobă Organigrama și Regulamentul Intern al Camerei. 6 Aprobă regulamentul Curții de Arbitraj Comercial, regulile de Procedură Arbitrală, regulile de conciliere facultativă, Regulamentul Centrului de mediere precum și alte regulamente care intră în competența sa. 7 Intocmește raportul anual și ori de cate ori este nevoie privind activitatea Camerei și îl supune aprobării Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților. 8 Dezbate și propune bugetul anual al Camerei; 9 Aprobă virări între capitolele bugetare, precum și modificări în destinația veniturilor, în limita bugetului aprobat. 10 Analizează cel puțin o dată pe an activitatea fiecărei secțiuni și stabilește măsuri pentru direcționarea activităților acestora. 11 Aprobă rapoartele privind organizarea și funcționarea entităților cu sau fără personalitate juridică la care Camera este parte și informează Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților în legătură cu activitatea acestora. 12 Propune criteriile de calcul a taxelor de înscriere și cotizațiilor anuale ale membrilor precum și indemnizațiile Președintelui, Vicepreședinților, membrilor Colegiului de Conducere și ale membrilor Comisiei de Cenzori; 13 Aprobă indemnizația lunară a Președintelui Camerei pentru exercitarea atribuțiilor sale; 14 Aprobă taxele, tarifele, comisioanele și onorariile practicate de Cameră pentru serviciile efectuate. 15 Aprobă cererile de solicitare a calității de membru al Camerei. Decide pierderea calității de membru. 16 Propune modificări ale Statutului Camerei. 17 Deliberează și decide în privința oricăror alte probleme care intră în competența sa. | Alineatul 171 Atribuie presedintelui dreptul de a lua orice decizie cu privire la conducerea Camerei de Comert si industrie Galati, in conformitatea cu prevederile legii in vigoare.
Alineatul 18. Atunci cand un angajat al Camerei De comert si Industrie Galati este ales in Colegiul de Conducere, acesta are termen de 6 luni conform art 1124 Cod civil, de renuntare la functia detinuta in cadrul C.C.I. Galati sau de a se retrage din cadrul colegiului.
| Alineatul 171: Atribuirea președintelui Camerei de Comerț și Industrie Galați a dreptului de a lua orice decizie cu privire la conducerea instituției este justificată prin necesitatea asigurării unei conduceri eficiente, unitare și coerente. Într-un cadru instituțional, președintele are responsabilitatea de a coordona activitatea Camerei, iar acest alineat conferă claritate și autoritate decizională în conformitate cu prevederile legii în vigoare. Astfel, se evită blocajele instituționale și se asigură o capacitate decizională rapidă și conformă cu cadrul legal aplicabil, respectând principiile de legalitate și responsabilitate administrativă. Alineatul 18: Prevederea potrivit căreia un angajat al Camerei de Comerț și Industrie Galați, ales în Colegiul de Conducere, are un termen de 6 luni pentru a rezolva eventualele situații de incompatibilitate este aliniată cu dispozițiile art. 1124 din Codul civil. Aceasta urmărește să evite conflictele de interese și să protejeze integritatea instituțională, oferind totodată o perioadă rezonabilă pentru ca persoana în cauză să decidă între exercitarea funcției de conducere sau menținerea calității de angajat. Este o măsură de echilibru între dreptul de a fi ales și necesitatea respectării principiilor de imparțialitate și bună guvernare.
|
Art. 28 1. Președintele asigură conducerea activității Camerei și duce la îndeplinire hotărârile Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților, ale Colegiului de Conducere, precum și ale Comisiei de Cenzori, în conformitate cu dispozițiile legii și ale prezentului Statut. 2. Președintele reprezintă Camera în relațiile interne și internaționale. 3. Președintele Camerei este ales, prin vot secret, de Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților, dintre membrii Colegiului de Conducere, pe o durată de 4 (patru) ani, și poate fi reales. 4. Președintele nu poate fi salariat al Camerei. 5. Pentru exercitarea atribuțiilor sale, Președintele Camerei primește o indemnizație lunară cu aprobarea Colegiului de Conducere de care aparține. | ||
Art .29 Președintele Camerei are următoarele atribuții: 1. convoacă și prezidează Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților, Colegiul de Conducere și propune ordinea de zi a întrunirii acestora; 2. reprezintă și angajează Camera în relațiile cu persoane fizice și juridice, din țară și din străinătate; 3. propune modificări și completări ale Statutului Camerei; 4. prezintă Colegiului de Conducere strategia, obiectivele, programul de acțiuni si Bugetul anual al Camerei; 5. propune membrii Comisiei de Cenzori; 6. propune organigrama Camerei, conformă structurii unitare din cadrul Sistemului Camerelor de Comerț; 7. aprobă structura de personal a Camerei; 8. propune Regulamentul de Organizare și Funcționare (ROF) al Camerei; 9. întocmește raportul trimestrial privind activitatea Camerei și îl supune aprobării Colegiului de Conducere; 10. propune virări între capitolele bugetare, precum și modificări în destinația veniturilor, în limita bugetului aprobat; 11. propune dobândirea sau pierderea calității de membru; 12. propune nivelul cotizațiilor anuale ale membrilor și criteriile de calcul ale acestora; 13. propune taxele, tarifele, comisioanele și onorariile practicate de Cameră pentru serviciile efectuate; 14. negociază și aprobă salariile, adaosurile, sporurile, fondurile de stimulente materiale și modalitățile de acordare a acestora, pentru personalul Camerei, în limita Bugetului de venituri și cheltuieli aprobat și a reglementărilor legale în vigoare; 15. încheie, modifică și desface, în condițiile legii, contractele de muncă ale salariaților Camerei ; 16. dispune sancționarea disciplinară, numirea și eliberarea din funcție a salariaților Camerei; 17. aprobă nominalizarea salariaților pentru deplasări în interes de serviciu, în țară și străinătate; 18. desemnează reprezentanții Camerei în comisiile, consiliile și comitetele de lucru sau de specialitate înființate pe lângă autoritățile / instituțiile / organismele publice județene și locale, precum și pe lângă structurile regionale; 19. propune și urmărește realizarea strategiei, obiectivelor, programului de acțiuni si a Bugetului de venituri și cheltuieli al Camerei, aprobate de Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților; 20. numește organele de conducere executive; 21. aprobă Procedurile de Lucru, Manualul Calității și Regulamentul Intern al Camerei; 22. prezintă Colegiului de Conducere rapoarte privind organizarea și funcționarea entităților cu sau fără personalitate juridică la care Camera este parte; 23. îndeplinește orice alte atribuții stabilite de Adunarea Generala/ Adunarea Generală a Reprezentanților și Colegiul de Conducere. | 231 dispozitiile emise de catre Presedintele Camerei de Comert Galati in situatii urgente, vor fi supuse aprobarii in mod direct de catre Colegiul de Conducere al Camerei de Comert si Industrie Galati,
| Prevederile art 39 lit g, din Lege 335/2017 |
Art.30. Președintele poate delega, o parte din atribuții precum și dreptul de semnătură a unor documente ce privesc activitatea Camerei Vicepreședinților sau conducerii executive. | ||
Art. 31 Competențele, atribuțiile și răspunderile funcțiilor din structura organizatorică executivă se stabilesc prin Regulamentul de Organizare și Funcționare, aprobat de Adunarea Generală. |
CAPITOLUL V
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art.32. Patrimoniul Camerei este format din bunurile mobile și imobile deținute de aceasta.
| ||
Art.33. Veniturile Camerei se constituie din: a. cotizația membrilor; b. tarifele percepute pentru activitățile efectuate în conformitate cu legislația în vigoare și cu prevederile statutare; c. comisioane; d. venituri realizate din activități desfășurate în condițiile legii și pe baza statutului; e. subvenții, sponsorizări și donații ale persoanelor fizice sau juridice, legate testamentare; f. venituri și/sau dividende ale societăților comerciale la care Camera este acționară sau asociată; g. tarife aferente unor activități concesionate din partea statului; h. chirii percepute în condițiile legii; i. alte venituri realizate din activitatea desfășurată, în condițiile prevăzute de Statut și de legislația în vigoare. | ||
Art.34. 1. Exercițiul financiar al Camerei începe la 1 ianuarie și se încheie la 31 decembrie din anul respectiv. 2. Camera este obligată ca, în termen de 30 de zile de la aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli de către Adunarea Generală / Adunarea Generală a Reprezentanților, după caz, să îl publice în Buletinul Camerei. 3. Modul de utilizare a subvențiilor de la bugetul de stat este supus controlului Curții de Conturi. 4. Camera va contribui la acoperirea în parte a cheltuielilor de funcționare a Camerei Naționale cu o cotă parte din veniturile ei, stabilită de Adunarea Generală a Camerei Naționale. |
Capitolul VI
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art.35. Controlul gestiunii Camerei va fi efectuat de o Comisie de Cenzori, aleasă de Adunarea Generală/Adunarea Generală a reprezentanților compusă din trei persoane cu studii superioare economice, din care cel puțin două să aibă calificarea de expert contabil | Art. 35 Controlul gestiunii Camerei va fi efectuat de o Comisie de Cenzori sau de un auditor financiar, alesi de Adunarea Generală/Adunarea Generală a reprezentanților compusă din trei persoane cu studii superioare economice, din care cel puțin două să aibă calificarea de expert contabil | |
Art.36. La sfârșitul anului financiar, Comisia de Cenzori examinează contul de gestiune al anului expirat, situația financiară și inventarul și întocmește un raport, care se atașează la darea de seamă anuală a Colegiului de Conducere al Camerei, se publică în Buletinul Oficial al Camerei, împreună cu execuția bugetară. | ||
Art.37 In caz de dizolvare pentru gestiune financiară frauduloasă a Colegiului de Conducere al Camerei, Comisia de Cenzori va stabili și cuantumul daunelor^ persoanele de la care se recuperează. | ||
Art.38. Mandatul membrilor Comisiei de Cenzori este de 4 (patru) ani. | ||
Art.39. Dacă descoperă nereguli în gestiune, Comisia de Cenzori le aduce la cunoștința Președintelui Camerei ori după caz, Colegiului de Conducere sau Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților. | ||
Art.40. Comisia de Cenzori răspunde pentru activitatea sa de control în fața legii și a Adunării Generale / Adunării Generale a Reprezentanților |
Capitolul VII
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art.41. Camera sprijină autoritățile administrației publice în scopul dezvoltării economico – sociale a zonei. | ||
Art.42. Camera reprezintă și apără interesele membrilor în cadrul comisiilor tripartite și de specialitate, precum și în cadrul consiliilor și comitetelor de lucru înființate pe lângă autoritățile publice. | ||
Art.43. Camera poate face parte din comisiile tripartite și de specialitate, precum și din consiliile și comitetele de lucru înființate pe lângă autoritățile publice, județene și locale sau la nivel regional. | ||
Art.44. Camera formulează puncte de vedere în legătură cu proiectele legislative, actele normative și reglementările ce țin de domeniul economic, pe care le înaintează Camerei Naționale și/sau autorităților competente. | ||
Art.45. Camera furnizează gratuit autorităților administrației publice centrale, județene, locale și structurilor regionale, la cerere, informații din domeniul de activitate, solicitate în conformitate cu prevederile legale sau convenite prin protocol. | ||
Art.46. Autoritățile administrației publice centrale, județene, locale și structurile regionale sunt obligate să ofere, fără plată, în condițiile legii, la cererea Camerei, toate informațiile cu caracter public necesare exercitării atribuțiilor lor. |
Capitolul VIII
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art.47 Camera poate stabili raporturi de cooperare sau de asociere cu alte Camere de Comerț și Industrie din țară, precum și cu organizații similare din străinătate, pentru desfășurarea de activități de interes comun. | ||
Art.48. Asociațiile constituite, în condițiile articolului 47 din prezentul Statut, pot deveni persoane juridice, în condițiile legii, desfășurând activitatea potrivit Statutelor proprii aprobate de Organele de Conducere competente ale Camerelor asociate. |
Capitolul IX
TEXT ORIGINAL | TEXT MODICAT | OBSERVATII |
Art.49. Anexa 1 face parte integrantă din prezentul Statut. |