Cercetare asupra produselor agricole locale, incluzand produsele locale/regionale care au potential de a primi o indicatie geografica si de a fi plasate sub umbrela de brand local;
Studiu cu privire la legislatia referitoare la generarea acestor produse agricole si nevoile producatorilor locali;
Cercetarea cu privire la posibilitatile de comercializare internationala a acestor produse;
Exemple de bune practici pentru consolidarea capacitatii producatorilor locali: infiintarea de centre locale de productie;
Training-uri locale privind branding-ul local şi procesul de certificare al produselor cu indicatie geografica;
Training-uri de consolidare a capacitatii privind metodele de comercializare internationala a produselor agricole traditionale;
Crearea unei piete pentru producatorii locali, in cadrul careia acestia isi vor putea prezenta produsele agricole traditionale;
Crearea de legaturi intre producatorii locali din Bazinul Marii Negre prin instrumente comune de promovare si comercializare IT, ca marketing-ul online si instrumente de tranzactionare;
Conferinta despre potentialul produselor traditionale identificate geografic si intalniri vizand pietele traditionale locale din Bazinul Marii Negre din fiecare tara partenera si schimbul de bune practici;
Eveniment de afaceri comun al producatorilor locali din Bazinul Marii Negre cu brandurile regionale deja inregistrate.
Rezultatele estimate ale proiectului sunt:
Cresterea legaturilor transfrontaliere pentru comert si modernizare in sectorul agricol si sectoarele conexe din bazinul Marii Negre;
Cresterea oportunitatilor comerciale transfrontaliere pentru produsele agricole si agroindustriale;
Asigurarea in siguranta a producerii de produse agricole importante;
Asigurarea instrumentelor IT pentru cresterea capacitatii producatorilor locali - publicarea unor rapoarte de cercetare cu privire la legislatia locala pentru producerea in siguranta a produselor traditionale, a unui raport pentru oportunitatile de branding local si a unui studiu cu privire la legaturile comerciale internationale pentru acest tip de produse;
Dezvoltarea unei piete pentru producatorii locali, destinate promovarii produselor agricole traditionale in zonele rurale.